Information
资讯
2021-01-12
2020-11-20
2020-09-23
2020-07-16
2019-12-10
2019-12-06
2019-10-15
2019-09-10
2019-08-07
2019-08-07
2019-08-07
2019-08-07
2019-07-29
2019-07-29
2019-07-29
展讯:ART FAIR TOKYO 2018 | 像-唐華偉個展
2018-03-08 09:31
展览地点
日本東京都千代田區丸之內街區3-5-1
東京國際會議中心E館S50
VIP预展
2018年3月8日14:00-16:00
开幕式
2018年3月8日 16:00-20:00
公众日
2018年3月9-10日11:00-20:00
2018年3月11日11:00-17:00
Venue
Hall E, Tokyo International Forum, Marunouchi 3-5-1,
Chiyoda-ku, Tokyo, Japan
Booth No.
S50
VIP Preview
2p.m.-4p.m. on March 8th, 2018
Vernissage
4p.m.-8p.m. on March 8th, 2018
Public Viewing
11a.m.-8p.m. on March 9-10th, 2018
11a.m.-5p.m. on March 11th, 2018
巡迴个展之东京站
Tokyo Station of Solo Exhibition Tour.
他将中国书法的文化传统创造性地融入到以西方文化为背景的视觉语言中,并通过工具、材料、技能的拓展,使粘稠、厚重的油彩在画布上自由生成具有东方意味的视觉图像,散发出迷人的东方气息。这种个性化的形式语言,令人耳目一新,是艺术家在西方文化的理性架构上的具有东方精神的感性表达,也是传统绘画语言的当代重构。他的艺术实践,用另一种方式诠释书写性视觉语言的当代意义:在微观上以新的语言方式造“像”,并以“无常形而有常理”的自然法则赋予其生命的意义;宏观上,重构语言形式可以在全球化语境中,引发更多关于东西方文化融合与发展的新的可能性的思考。
彼は中国の書道にある伝統文化を西洋文化の背景とした視覚言語に溶け込んで、あらゆるツール、材料、技法などを広げ、ぬるくて息苦しいオイルをカンバスに東洋的なビジョンで作成させた。オリエンタル的な魅力が漂っている。この個性的な様式言語は、アーティストが西洋文化の理性構造を土台にしたうえで、東洋的な感性表現とし、または伝統的な絵画を通して現代に対しての再構築だとされている。彼は芸術実践を通して、書道の視覚言語における現代的な意義を解釈している:ミクロでは、新しい言語様式を使って「像」を作り、「常に形式無し、常に筋あり」という自然法則で意義を付与させる;マクロでは、言語様式の再構築がグローバリゼーションの背景にて、新たに西洋と東洋文化の融合と発展の可能性を思考させることができるだろう。
In his paintings, he is putting the cultural tradition of Chinese calligraphy creatively into some visual language under the background of western civilization. Using the development of tools,materials and skills, the artist makes these sticky and heavy oil into some visual images with eastern meaning freely, and thus enchanted with an eastern charming air. Such an individual formal language delivers a series of refreshment, expresses the artist’s feelings with oriental spirit on the framework of western rational culture and also a contemporary reconstruction to the traditional painting language.In his artistic practice, the artist tries to explain the contemporary meaning of linear visual calligraphy in another way. Microscopically, he makes an image in a new language manner and gives its life meaning on the natural principle as a common sense with constantly changing. On a macroscopic view, he makes a language reconstruction in the globally language context and triggers more new refreshing and possible thinking on the integration and development of western and eastern culture.
暗处的红
布面油彩
150cm×120cm
2018
红 02
布面油彩
100cm×80cm
2018
红 01
布面油彩
100cm×80cm
2018
“汉字”系列·肉 02
布面油彩
150cm×120cm
2017
像(2018-1-1)
布面丙烯
40cm×40cm
2018
像(2018-1-3)
布面丙烯
40cm×40cm
2018
像(2018-1-30)
布面丙烯
直径 40cm
2018
像(2018-1-29)
布面丙烯
直径 40cm
2018
像(2018-2-2)
布面丙烯
直径 40cm
2018
像(2018-1-31)
布面丙烯
直径 40cm
2018
唐华伟,生于1972年,中国当代艺术家,工作、生活于北京。
唐華偉,1972年生まれ,中国現代アーティスト,北京にて創作活動、居住。
Tang Huawei was born in 1972. Now he is living and working in Beijing as a contemporary artist.